PsihoCliniq Cabinet Psihoterapie Bucuresti
Cine sunt eu și ce pot face eu? În ce meserie/domeniu de activitate mă pot specializa? Ce meserie e mai potrivită pentru mine? Am calitățile necesare pentru a lucra în domeniul care îmi place? Ce trebuie să fac pentru a ajunge unde îmi doresc? Sunt întrebări pe care ni le-am pus cu toții în diferite momente ale vieții.
Orietarea școlară și profesională se ocupă cu îndrumarea, dirijarea unui adolescent sau adult spre meseria sau profesia care se potrivește cel mai bine cu capacitățile, aspirațiile și personalitatea sa, ținând cont de posibilitățile de angajare oferite de piața muncii și de situația sa familiară, socială, economică, etc.
Autocunoasterea este primul pas în alegerea unei profesii și cariere potrivite cu interesele, aptitudinile, valorile, trăsăturile de personalitate, stilul de viata dorit. De multe ori ne simțim tentați să ne alegem o ocupație care nu ne place sau nu ni se potrivește, doar pentru că este acceptată din punct de vedere social ca fiind de succes. Cunoscând cât mai multe despre noi putem determina ce oportunități se potrivesc cel mai bine cu nevoile noastre.
Pentru ce poate fi de ajutor orientarea școlară și profesională
– Orientarea curriculară (îndrumarea elevilor către cursurile opționale în funcție de aptitudini, aspirații, interese); Consilierea elevilor (absolvenți) – alegerea școlii/facultății potrivite;
– Pregătirea absolvenților pentru ocuparea unui loc de munca (întocmirea unui CV, a portofoliului personal, redactarea unei scrisori de intenție, pregatirea pentru interviul de angajare);
– Consilierea adulților pentru schimbarea carierei profesionale (schimbarea profesiei sau a ocupației);
– Consilierea adulților privind oportunități de calificare/recalificare, competarea studiilor, strategii de căutare a unui loc de muncă;
Forme de desfășurare a ședințelor de orientare școlară și profesională
- Consiliere individuală
- Consiliere de grup
Pentru cine:
– Elevi care se află în fața unui nou ciclu de învățământ (clasa a 4-a, clasa a 8-a, clasa a 12-a);
– Elevi/studenți care doresc să schimbe profilul/specializarea pentru care au optat;
– Adulți care doresc o schimbare în cariera profesională;
– Adolescenți și adulți care doresc să se angajeze;
Instrumente de lucru
– Chestionare de interese profesionale, chestionare de valori vocaționale;
– Teste de personalitate;
– Teste de aptitudini cognitive (QI, memorie, atenție, capacitate de învățare, etc.);