Rosocha & Asociatii, Cabinet de Psihologie Bucuresti
Consilierea organizaţională presupune dezvoltarea abilităţilor de comunicare la nivel de organizaţie, coaching cu angajaţii, orientare profesională şi managementul stresului şi al anxietăţii generate de un mediu organizaţional competitiv.
Desi conflictele la nivel de organizaţie sunt frecvente, iar problemele cu care se confruntă organizaţiile din cauza angajatilor sunt la fel de frecvente, nevoia de consiliere organizaţională este una rar rezolvată - acest lucru şi din cauza lipsei unor servicii care să se adreseze acestui tip de probleme.
La nivel de organizaţie se dezvoltă relaţii strânse între angajaţi, dar şi competiţii, invidii, sabotaj, practice neloiale, neînţelegeri etc. La acestea se adaugă stresul, anxietatea, presiunea, neplăcerile pe care un angajat le experimentează în fiecare zi. Astfel, relaţiile dintre angajaţi suferă, tensiunea dintre ei creşte, iar productivitatea şi motivaţia lor sunt diminuate de aceste sentimente negative.
În consilierea organizational se identifică acele relaţii şi comportamente negative, cauzele lor, precum şi căi de a creşte încrederea dintre angajatii, comunicarea deschisă şi nedistorsionată, exprimarea deschisă a sentimentelor, precum şi căi de a creşte orientarea către soluţii şi creativitatea angajaţilor.
Într-un mediu fără tensiuni între angajaţi, atmosfera este mai destinsă, membrii departamentelor sunt mai încrezatori şi îşi focusează întreaga lor atenţie şi energie spre finalizarea sarcinilor şi obţinerea de rezultate ridicate.