Memphis Service Auto

Geometrie computerizata 3D

Executam operatii de reglare computerizata a geometriei rotilor pentru toate
tipurile de masini.

Verificarea geometriei rotilor
Cu ce frecventa se realizeaza reglajul rotilor automobilelor?
Au trecut 1-2 ani de cand ati verificat ultima data geometria rotilor? Sau poate ca au trecut in jur de 20.000 km de la ultima inspectie a geometriei automobilului dumneavoastra? Atunci este foarte probabil sa intampinati neplaceri cu masina dumneavoastra:

un consum mai mare de combustibil
uzura neregulata si rapida a pneurilor
masina dumneavoastra "trage" dreapta sau stanga aparent fara motiv
dificultate in mentinerea traiectoriei masinii
In ce alte cazuri se mai recomanda verificarea geometriei rotilor?
Frecventa stabilita mai devreme este una orientativa, aplicabila folosirii relativ normale a masinii. Puteti verifica insa mai devreme geometria auto in urmatoarele cazuri:

loviti puternic un obstacol, o bordura sau o groapa
exista uzura rapida, prematura si neuniforma a anvelopelor
directia autovehiculului a devenit imprecisa
anvelopele au fost schimbate
supraincarcarea vehiculului pe o perioada mai lunga
inlocuiti un element al suspensiei sau directiei
accelerari puternice si franari bruste dese
 
Controlul geometriei rotilor
Reglarea geometriei rotilor se realizeaza prin ajustarea unghiului de cadere, a unghiului de
convergenta si a unghiului de fuga in parametri recomandati de constructor. Pentru a
intelege mai bine paralelismul rotilor, va prezentam ce inseamna fiecare unghi.
 Unghiul de cadere
Unghiul format de inclinarea rotii si perpendicualara pe sol atunci cand se priveste autovehiculul din fata sau in spate. Cand partea superioara a rotilor este inclinata catre exteriorul autovehiculului spunem ca unghiul de cadere este pozitiv. In cazul in care partea superioara a rotilor este inclinata catre interiorul autovehiculului, avem de a face cu un unghi de cadere negativ.
 Unghiul de convergenta
Unghiul format de linia mediana a autovehiculului si linia mediana a rotilor cand se priveste autovehiculul de sus. Daca partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate, unghiul de convergenta este negativ. Iar daca sunt mai departate, numim unghiul pozitiv.
 Unghiul de fuga
Unghiul, format intre axa pivotului si perpendiculara pe sol atunci cand se priveste autovehiculul din lateral. Unghiul de fuga negativ este atunci cand partea de sus a axei pivotului este inclinata catre fata iar cel pozitiv, cand partea de sus a axei pivotului este inclinata spre spate.
 
 
Beneficiile reglarii corecte a geometriei rotilor
Rotile sunt legatura directa intre vehiculul dumneavoastra si sol. Starea lor influenteaza in mare parte pastrarea directiei de mers precum si distanta de franare. Orice anomalie constatata la nivelul pneurilor ar trebui sa conduca la un control tehnic.

O verificare corecta a geometriei rotilor aduce beneficii importante:

economie de combustibil datorita scaderii rezistentei la rulare a anvelopelor
prelungirea duratei de viata a anvelopelor
imbunatateste directia automobilului
uzura mai mica a sistemului de suspensie si directie