Valman Prest - consultanta sisteme management Bucuresti
Seria ISO 9000 contine urmatoarele patru standarde :
SR EN ISO 9001:2015 este unica referinta pentru certificarea sistemelor de management al calitatii
Acest standard international poate fi utilizat de toate partile interesate, interne sau externe, inclusiv organisme de certificare, pentru a evalua capacitatea organizatiei de a satisface cerintele clientului, cerintele de reglementare si cerintele proprii ale organizatiei. Se produc beneficii pentru toate partile interesate: pentru clienti, proprietari, angajati, furnizori, comunitatea locala, pentru intreaga societate.
Standardele ISO 9001 si ISO 9004 au fost elaborate ca o pereche de "standarde complementare". Daca ISO 9001 se adreseaza mult mai clar cerintelor sistemului de management al calitatii al unei organizatii pentru a demonstra capabilitatea sa de a indeplini cerintele clientului in raport cu contextul organizatiei si a nevoilor si asteptarilor partilor interesate, ISO 9004 intentioneaza sa mearga dincolo de ISO 9001, spre dezvoltarea comprehensiva a sistemului de management al calitatii.
Cele sapte principii ale managementului calitatii conform SR EN ISO 9001:2015 sunt:
1. Orientarea catre client 2. Leadership 3. Angajamentul personalului 4. Abordarea pe baza de proces 5. Imbunatatirea 6. Luarea deciziilor pe baza de dovezi 7. Managementul relatiilor cu partile interesate