Weizmann Ariana & Partners Agentie de Proprietate Intelectuala Bucuresti
Marca confera personalitate unei firme si face distinctie intre numele si aspectul produselor si serviciilor dumneavoastra si restul produselor sau serviciilor existente pe piata.
Prin înregistrare marcii se eliminâ riscul de confuzie in fata clientilor, furnizorilor sau tertilor interesati.
Inregistrarea marcii la OSIM (Oficiul din România), EUIPO (OHIM) (Oficiul european) sau WIPO (Oficiul international) confera titularului un drept legal exclusiv asupra marcii.
Protejarea marcii incepe din ziua depunerii cererii de inregistrare si atribuie solicitantului un drept de interzicere catre terti de a folosi marca respectiva
Acordarea certificatului de atribuire a marcii se face dupa o perioada de aproximativ 5 luni de la depunerea cererii, perioada de timp necesara efectuarii demersurilor si cercetarilor obligatorii pentru a nu fi incalcat un drept anterior al unei alte marci Doresc oferta pentru inregistrare marca nationala
10 ani de la data depunerii cererii este perioada de valabilitate a unei marci. Dupa aceasta perioada exista posibilitatea reînnoirii pentru perioade succesive de câte 10 ani. Înregistrarea la OSIM aduce cu sine interdictia, pentru terti, de a depune sau de a utiliza fara acceptul expres din partea titularului marca sau unul din elementele sale caracteristice, pentru aceleasi produse sau servicii.
Drepturile asupra marcii pot fi transmise prin cesiune sau licenta oricând in cursul duratei de protectie a acesteia, astfel:
- prin cesiune, independent de transmiterea fondului de comert in care aceasta este incorporata. Cesiunea poate fi totala sau partiala, fara limitarea teritoriala a folosirii marcii.
- prin licenta, exclusiva sau neexclusiva, pentru toate sau numai o parte din produsele/serviciile pentru care marca a fost inregistrata.
Actele ce modifica sau transmit drepturile asupra unei marci trebuie stabilite in scris. Ele nu pot fi opuse unor terti decât dupa inscrierea lor in Registrul National al Marcilor.
Pentru companii: marca inregistrata este un drept de proprietate, fiind singura posibilitate care permite titularului sa foloseasca in exclusivitate respectiva denumire sau imagine si sa se opuna contrafacerilor sau imitatiilor.
Pentru consumator: marca inregistrata reprezinta cel mai comod mijloc de a recunoaste rapid o categorie de produse si servicii care i-a fost recomandata sau pe care experienta l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura.
Dupa înregistrare: marca poate fi evaluata, vânduta (cesiune), acordata ca drept de folosire (licente) sau opusa altor marci utilizate de concurenta. Depunerea cererii si constituirea depozitului la OSIM confera primului solicitant, pentru produsele si serviciile desemnate în cerere, un drept exclusiv, care-i permite sa se opuna contrafacerilor sau imitatiilor ilegale |