Monterra - Scoala primara Bucuresti
La Scoala Monterra oferim copiilor educatie Montessori de calitate, bazata pe programa Montessori aprobata în România (prin Ordinul Ministrului nr 6142/1.11.2011) – care urmeaza standardul Montessori international – pastrând structura anului scolar aprobata de Ministerului Educatiei Nationale. Credem ca în locul în care copiii îsi petrec cea mai importanta parte din timpul lor ar trebui sa se întâmple si cele mai importante lucruri din viata lor. Sa poata fi curiosi, angajati, sustinuti, întelesi. Sa aiba prieteni adevarati. Sa fie doar ghidati în învatare si nu împinsi, constrânsi sau masurati. Ne dorim ca Scoala Monterra sa fie un astfel de loc, în care copiii sa vina cu bucurie si sa fie sustinuti si ghidati de un educator care vede tot ce e mai bun în ei.
Scopul nostru este acela de a arata copiilor întreg Universul si de a îi ajuta sa-si gaseasca propriul loc în lume, devenind adulti împliniti:
- independenti
- creativi
- cu o buna capacitate de a lucra în echipa
- cu o buna capacitate de a dezvolta relatii pozitive cu tipuri de persoane foarte diferite
- flexibili
- capabili sa se reorienteze într-o larga varietate de situatii, relatii, profesii
- capabili sa descopere resursele necesare si sa le foloseasca eficient pe cele existente
- împliniti, multumiti de viata si de alegerile lor
- responsabili fata de ei însisi, munca lor, dar si fata de ceilalti oameni
- responsabili fata de natura si mediu
- capabili sa-si sustina punctele de vedere în fata altora
- capabili sa creeze curente de opinie, sa exercite o influenta constructiva asupra celor din jur
- capabili sa se centreze pe binele comun
Între 6 si 12 ani copilul trece prin numeroase transformari fizice si psihice, acest interval fiind cunoscut în abordarea Montessori sub numele de ”planul doi de dezvoltare”. Este o noua etapa în dezvoltarea copilului, o perioada de intense acumulari, cu caracteristici proprii – iar Maria Montessori a gândit un curriculum care sa raspunda acestor caracteristici, apelând la abilitatile pe care copilul le dezvolta în aceasta perioada si sustinând dezvoltarea lor. Într-o scoala Montessori se regasesc elementele fundamentale ale acestei pedagogii însa caracteristicile acestui interval de vârsta implica si diferente în abordare. Iata lista caracteristicilor copiilor din planul doi de dezvoltare, conform AMI (Association Montessori Internationale):
- Dezvoltarea intelectuala – mintea constienta
- Dorinta de socializare
- Rezistenta si energie fizica si psihica
- Imaginatie bogata, activa
- Tendinta de a se separa (delimita) de familie
- Dezvoltarea simtului de moralitate si dreptate
- Admiratie fata de eroi
- Capacitate mare de abstractizare
- Dorinta de a realiza proiecte mari, sarcini grele, importante
- Responsabilitate în continua dezvoltare
Planul doi de dezvoltare (6-12 ani), este un interval în care ordinea exterioara conteaza mai putin pentru copil si prioritara este ”ordinea ideilor” – copilul învata sa îsi ordoneze informatiile si îsi construieste propria structura mentala. Este o perioada plina de contestari, în care va pune sub semnul întrebarii fiecare aspect al lumii în care traieste, din dorinta de a judeca pentru el însusi si de a îsi crea propria opinie despre lucrurile din jur. Nu mai este dispus sa faca lucrurile într-un anume fel doar pentru ca asa se face sau pentru ca asa i se spune sa faca, vrea sa înteleaga de ce i se cere, de ce este “mai bine” asa. Acest interval este adevarata perioada a lui “de ce?” – întrebarile puse anterior de copil stateau mai curând sub semnul sensibilitatii lui la limbaj, foamei lui de cuvinte, ca si nevoii lui de a sti mai degraba cum stau lucrurile decât de ce. Copilul din al doilea plan de dezvoltare nu mai este multumit doar sa stie cum se numesc lucrurile sau ce sunt ele, ci si de ce sunt asa, la ce foloseste faptul ca sunt asa. Apar întrebarile filosofice si copilul este pregatit si dornic sa afle totul despre totul. De asemenea, pentru copilul din al doilea plan de dezvoltare învatarea nu mai este predominant individuala ci este preferat lucrul în grupuri mici, acest lucru aducând cu sine învatarea sociala (descopera dinamica unei comunitati, devine responsabil si independent, are simtul valorii si apartenenta la grupul din care face parte).