Marketing Lab Romania
Orice brand are nevoie de o strategie de digital marketing care sa îi asigure vizibilitatea în mediul online. În prezent, este imposibil sa ai un portofoliu semnificativ de clienti si o firma care se mentine pe profit, fara digital marketing. Internetul te ajuta sa ajungi la potentiali clienti mult mai rapid decât alte forme de marketing, iar numarul celor care vor afla de brandul tau este impresionant si îti poate duce compania la urmatorul nivel de succes.
Ce este marketingul digital
Marketingul digital include crearea si promovarea contentului relevant pentru o companie sau un brand în mediul online. Marketingul digital este implementat prin strategii de marketing care se asigura ca acest continut ajunge la publicul tinta si genereaza engagement, fidelizare, brand awareness si vânzari.
Strategiile de marketing se concentreaza pe anumite canale digitale relevante pentru contentul pe care îl raspândesc. Aceste canale digitale pot fi website-uri, retele sociale, aplicatii, e-mail, etc. Expertii nostri în digital marketing vor stabili si canalele digitale care se potrivesc companiei tale cel mai bine si care merita exploatate.
De ce este important sa investesti în marketingul digital
Marketingul digital se adreseaza unei piete globale care nu ar putea fi accesata prin nicio alta forma de marketing. Astfel ca brand awareness-ul creste exponential si ca o consecinta fireasca va creste si gradul de fidelizare. Prin marketingul digital cresc oportunitatile de profit printr-un numar mai mare de vânzari dar si prin oportunitati de colaborare cu alte companii în cazul marketingului B2B.
De mentionat este si faptul ca marketinul digital elimina costuri de printare si instalare a bannerelor dar si costurile de autorizatii aferente panourilor publicitate, specifice marketingului offline. Întregul plan de marketing digital este implementat online si analizarea rezultatelor se face tot în mediul virtual.
În plus, internetul este o forma de comunicare cu clientii mult mai eficienta si preferata de majoritatea publicului tinta, indiferent de profilul companiei.
Strategii de marketing digital
Expertii nostri în digital marketing vor alege sa foloseasca una sau mai multe strategii pentru promovarea unui brand în mediul online. Cele mai populare si eficiente strategii de digital marketing sunt urmatoarele:
SEO si PPC
SEO (Search Engine Optimization) este o strategie de marketing digital care se refera la optimizarea continutului de pe website-ul companiei, în motoarele de cautare. Un continut optimizat va fi gasit mai usor de clientii care cauta servicii sau produse similare cu cele oferite de compania ta. Cu cât rankul continutului este mai mare pe motorul de cautare, cu atât traficul spre website-ul companiei este mai ridicat si deci sansele de crestere a vânzarilor sunt si ele îmbunatatite.
O alternativa sau o completare a strategiei SEO este PPC (pay per click) care se refera la plata pentru fiecare click pe care audienta îl face pe linkul promovat. Acest link poate fi o postare de pe retelele sociale ale companiei sau un articol publicat pe website-ul sau platforma e-commerce a brandului.
Content marketing
Marketingul de continut se adreseaza întotdeauna publicului tinta. Continutul promovat de compania ta trebuie sa fie informativ, antrenant si sa stârneasca interesul targetului de audienta pentru produsele si serviciile tale. Rolul continutului este sa educe publicul tinta cu privire la produsele oferite de o companie si sa convinga potentialii clienti sa investeasca în produsele brandului respectiv.
Marketing digital prin e-mail
Desi marketingul prin e-mail a primit un loc secund în ultimii ani, acesta poate aduce avantaje care nu trebuie neglijate. E-mail marketing este o strategie care functioneaza cu succes atât în marketingul B2B cât si în cel B2C. Marketingul prin e-mail poate include trimiterea de oferte, produse noi oferite de companie sau colectarea de feedback de la clienti. Acest tip de marketing este unul care apropie clientii de companii si ofera companiilor sansa de a îsi educa si fideliza segmentul de clienti.
Marketing digital pe telefon
În prezent toata lumea foloseste smartphone-uri care au devenit niste computere mici pe care le purtam în buzunar. Marketingul prin SMS este o strategie si mai personala decât cel prin e-mail. Aceste mesaje trebuie sa fie eficiente si create de un specialist în acest tip de market care sa poata creea impactul dorit.
Social media marketing
Retelele sociale au ajuns sa domine internetul în multe privinte. Publicul tinta al companiei tale petrece un numar semnificativ de ore pe aceste retele si ar fi o greseala sa nu valorifici acest lucru. Social media marketing include atât continutul distribuit pe astfel de retele cât si formele de advertising folosite pentru promovarea acestui content.
Video digital marketing
Desi continutul de tip text ramâne o forma populara de transmitere a informatiei, clipurile video sunt din ce în ce mai cautate si primesc un feedback mai bun. Uneori un video de câteva minute transmite mai bine informatia si ramâne mai mult timp în mintea targetului de audienta decât un text. Însa nu toate videourile vor avea acelasi impact, de aceea este nevoie de o strategie de video digital marketing bine pusa la punct. Aceasta strategie se va ocupa atât de crearea videourilor care avantajeaza compania cât si de distribuirea lor în mediul virtual pentru o expunere marita.
Evident, ramurile strategiilor de digital marketing se pot extinde si pe metode mai specifice, asadar Marketing Lab va gasi cele mai eficiente strategii potrivite promovarii brandului tau.