Lill put - Centru de educatie nonformala pentru prescolari, Bucuresti
Grupe gradinita
Grupa mica
- Grupa de adaptare pentru copiii cu vârste între 1,2 – 2,6 ani.
- Formata din 8 copii; activitatile vor fi coordonate de o educatoare si o asistenta.
- Obiectivele si activitatile grupei mici:
- dezvoltarea emotionala si sociala prin integrarea în grup – echipa Lill’put va oferi siguranta, încurajari, atentie, empatie si disponibilitate prompta;
- dezvoltarea limbajului si vocabularului – copiii sunt la vârsta la care învata sa asculte, sa capete interes pentru povesti, rime si cântece, sa raspunda la instructiuni simple, sa-si exprime nevoile si dorintele, intentiile si alegerile;
- dezvoltarea motricitatii fine si grosiere – copiii învata sa-si miste corpul pe muzica;
- dezvoltarea simtului artistic si a creativitatii – prin pictura, muzica si instrumente muzicale, dans si jocuri de rol cu ajutorul papusilor si a marionetelor;
- punerea bazelor pentru cunostintele matematice – copiii îsi vor exersa orientarea în spatiu prin recunoastere termenilor sus si jos, peste si dedesubt, se vor familiariza cu notiuni ca mai mult si mai putin si vor face diferenta între unul sau mai multe obiecte;
- dezvoltarea capacitatii de rezolvare a problemelor cu ajutorul jocurilor de constructie si a pasiunii pentru explorare prin multitudinea de activitati senzoriale.
Grupa mijlocie
- Formata din 16 copii cu vârste cuprinse între 2,5 – 4 ani.
- Activitatile sunt coordonate de 2 educatoare si o asistenta.
- Obiectivele si activitatile grupei mijlocii:
- educarea capacitatii de a asculta o povestire scurta;
- îmbogatirea vocabularului;
- cresterea implicarii în activitati individuale si de grup;
- sporirea capacitatii de a–si recunoaste emotiile si de a si le exprima în cuvinte;
- dezvoltarea creativitatii;
- îmbogatirea cunostintelor din aria matematica si a stiintei.
- jocuri de grup;
- lectura individuala si de grup;
- cântece si dansuri;
- activitati de dezvoltare a motricitatii fine în vederea pregatirii pentru exercitiile de scriere de mai târziu;
- exersarea motricitatii grosiere prin sport si joaca în aer liber;
- numarare, cântarire, comparare, clasificare, sortare;
- jocuri senzoriale;
- activitati orientate catre întelegerea relatiei cauza-efect;
- jocuri cu instrumente muzicale;
- jocuri cu unelte – foarfeci, lopeti, ciocane;
- dezvoltarea conceptului de nutritie prin cultivarea si îngrijirea plantelor;
- prepararea unor retete simple si sanatoase.
Grupa mare
- Formata din 21 copii cu vârste cuprinse între 4 si 6 ani.
- Activitatile sunt coordonate de 2 educatoare si o asistenta.
- Obiectivele si activitatile grupei mari:
- mult mai sociabili si curiosi decât pâna acum, copiii leaga relatii de prietenie mai usor cu colegii si echipa Lill’put si pot face progrese remarcabile în domeniile matematicii, citirii si scrisului.
- încurajarea participarii la conversatii atât cu educatorii, cât si cu colegii;
- dezvoltarea vocabularului prin intermediul conversatiilor, a cartilor si a jocurilor;
- lectura individuala;
- ascultarea povestilor si participarea la discutii ulterioare despre componentele si morala povestilor;
- familiarizarea cu primele semnelor grafice care pregatesc activitatile de scris de mai târziu si apoi a literelor de tipar;
- activitati de dezvoltare atât a motricitatii fine, cât si a celei grosiere;
- activitati de sortare dupa forma, marime si culoare;
- activitati si jocuri care ajuta la dezvoltarea conceptului de timp si a relatiei spatiu – timp, prin intermediul discutiilor de tip “prognoza”: “ieri a plouat, astazi este însorit, cum credeti ca va fi vremea mâine?”;
- folosirea calendarului;
- întelegerea numeratiei, a notiunilor elementare de geometrie si de masurare prin intermediul jocurilor de rol de tipul: “mergem la piata”, al cartolinelor cu numere si multimi de obiecte;
- învatarea conceptelor “usor si greu” cu ajutorul jocului cu nisip si apa.
* Experienta ne-a demonstrat ca în perioada de acomodare este important ca parintele si educatorul sa creioneze împreuna un plan de sustinere a copilului, asa încât fiecare mic elev sa primeasca toata atentia si grija de care are nevoie.