Dimitrie Bolintineanu, Liceu Teoretic - Bucuresti
Înfiintat la 1 septembrie 1953 sub denumirea de "Scoala Normala de Baieti Nr.23", primeste în anul 1959 denumirea de "Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu" prin decret nr.257/1959 si Ordinul Ministrului Athanase Joja nr.14/1959.
Liceul teoretic "Dimitrie Bolintineanu" situat in Bucuresti, in sectorul 5, in cartierul Rahova este de fapt un complex scolar care are in componenta sa toate nivelurile de studiu incepand de la cel primar si gimnazial si ajungand la liceu-cursuri de zi la clasele IX-XII.
Oferta educationala este generoasa. Pornind de la clasele I = 3 clase cu predare optional a limbii engleze, clasele a II-a in numar de 3 cu predare optional limba germana, clasele a III-a si a IV –a, fiecare nivel de cate 3 clase. La ciclul gimnazial clasele V-VIII cu limba engleza, franceza,germana. La liceu oferta cuprinde clase de matematica-informatica, clase de stiintele naturii, cate o clasa de stiinte sociale si clase de filologie.
Unitatea scolara “Dimitrie Bolintineanu” are o baza materiala foarte moderna si functionala. Astfel: 2 corpuri de cladire moderne, una pentru clasele V-XII – cu sali de clase dotate cu computer si videoproiector, cu laboratoare de fizica, chimie, biologie; celalalt corp de cladire construit recent pentru clasele I-IV – cu sali de clasa moderne, de asemenea biblioteca, cabinetul medical si cabinetul stomatologic si sala de festivitati. De asemenea exista o sala foarte mare (tip polivalent) de educatie fizica si sport si 2 bazine de inot care se afla in constructie.
Din punct de vedere al resursei umane, Liceul teoretic “Dimitrie Bolintineanu” ofera cadre didactice cu o foarte buna pregatire psiho-pedagogica, cadre didactice cu activitati de succes in specialitate dar si cu activitati extra-curriculare interesante. Majoritatea cadrelor didactice sunt titulare, cu grade didactice sau doctorat, cadre didactice care au urmat cursuri de formatori sau mentori, cat si cadre didactice care indeplinesc rolul de metodisti la nivelul sectorului V.
Rezultatele la invatatura au crescut constant (de ex.: la examenul de bacalaureat procentul de promovabilitate a fost de peste 90%). Elevii au obtinut rezultate frumoase la concursuri si olimpiade pe specialitate ca de exemplu : chimie – Concursul National “Chimexpert” – editia a IV –a 2008 (elevul Ghita Alexandru din clasa a VII –a a obtinut premiul III, pregatit de doamna profesor Costica Varzaru). La acelasi concurs, la etapa zonala (Muntenia) 8 elevi au primit premii si mentiuni, fiind pregatiti de profesorii : Costica Varzaru, Iuliana Orman si Lacramioara Stancu . La Concursul National “Chimia-Prieten sau Dusman?” s-au obtinut 4 mentiuni. A existat o foarte larga participare atat la simpozioane la nivel de sector, municipiu si national ( de ex: la simpozionul la nivel national : “All Science is Computers Science” au fost prezentate 4 lucrari ale elevilor la chimie) cat si la sesiunile de comunicari. La simpozionul “ Chimia – factor in slujba frumusetii” – faza pe municipiu s-au obtinut 2 premii III. La catedra de biologie sub indrumarea profesorilor Stefan Lungulete si Valeria Ciulacu-Purcarea s-a derulat proiectul : Copsa Mica – “Dor de viata, strigat de durere” prin care s-a studiat poluarea florei si faunei, din zona Copsa Mica cu metale grele datorita activitatii defectuase a Intreprinderii SOMETRA S.A. – proiect care a obtinut premiul I pe tara, medalia de bronz la Baku (Adzerbaidjian) la olimpiada Euro-Asia si media de bronz la Istambul (Turcia) la olimpiada INEPO. Proiectul de mediu “Hrana pentru noi-otrava pentru ei” s-a derulat la clasele de gimnaziu si a prezentat modalitati de combatere a gandacilor de bucatarie cu substante obtinute din extracte de plate . proiectul a obtinut premiul I cu trofeu la faza nationala a concursului de proiecte pentru mediul inconjurator desfasurat in judetul Iasi. Incepand cu anul 2007/2008, Liceul nostru participa la Programul ORACLE ACADEMY. Elevii claselor a XII –a de matematica –informatica pot studia in cadrul orelor de informatica SISTEMUL DE GESTIUNE A BAZELOR DE DATE ORACLE.
In concluzie punctele demne de evidentiat sunt :
• Derularea programelor de formare / dezvoltare profesionala
• Derularea programelor specifice pe nivel de vârsta, pregatire, specializare (“Decizia e a mea”, “Informare si consiliere privind cariera”, “Educatia pentru sanatate” etc.)
• Existenta unei echipe de formatori regionali si locali la nivelul scolii
• Existenta, in scoala a centrelor de formare metodica pe sector la istorie, matematica, engleza, integrare europeana,discipline socio-umane,biologie,fizica
• Accesul la Internet
• Colaborarea eficienta si prompta cu institutiile administratiei publice locale si teritoriale
• Gestionarea eficienta a resurselor alocate pentru investitii
• Utilizarea programului AEL
• Existenta unui numar mare de calculatoare utilizate în activitatile didactice si administrative din scoala
• Activitatea C.C.D. în calitate de furnizor de programe acreditate de formare continua, inclusiv în utilizarea programului AEL
• Relatia de colaborare cu partenerii sociali – sindicatele din învatamântul preuniversitar