Rosa Zangara - Gradinita sector 6
Activitati instructiv educative
Gradinita Rosa Zangara scolarizeaza copii incepand cu varsta de 2.5 ani/30 luni
Activitatile instructiv educative se desfasoara conform planului de invatamant cuprins in Curriculumul national, curriculum pentru educatie timpurie aprobat de MECT Ordin 4.694/2.08.2019.
Curriculumul pentru învatamântul prescolar prezinta o abordare sistematica, în vederea asigurarii:
• continuitatii în interiorul aceluiasi ciclu curricular;
• interdependentei dintre disciplinele scolare (clasele I-II) si tipurile de activitati de învatare din învatamântul prescolar;
• deschiderii spre module de instruire optionale.
Acesta este structurat pe domenii de dezvoltare: – Dezvoltare fizica, sanatate si igiena personala
– Dezvoltare socio-emotionala
– Dezvoltarea limbajului, a comunicarii si a premiselor citirii si scrierii
– Dezvoltarea cognitiva si cunoasterea lumii
– Capacitati si atitudini de învatare
Pentru fiecare domeniu de dezvoltare sunt formulate obiective cadru si obiective de referinta, care respecta nivelul de dezvoltare a copilului evidentiat în Reperele fundamentale privind învatarea si dezvoltarea timpurie a copilului între nastere si 7 ani validate la nivel national prin Ordin 3851/17.05.2010. Obiectivele de referinta sunt etapizate pe intervale de vârsta (1,5 – 3 ani, 3 – 5 ani si 5 – 7 ani).
Curriculumul pentru învatamântul prescolar prezinta o abordare sistematica, în vederea asigurarii:
• continuitatii în interiorul aceluiasi ciclu curricular;
• interdependentei dintre disciplinele scolare (clasele I-II) si tipurile de activitati de învatare din învatamântul prescolar;
• deschiderii spre module de instruire optionale.
Acesta este structurat pe domenii de dezvoltare: – Dezvoltare fizica, sanatate si igiena personala
– Dezvoltare socio-emotionala
– Dezvoltarea limbajului, a comunicarii si a premiselor citirii si scrierii
– Dezvoltarea cognitiva si cunoasterea lumii
– Capacitati si atitudini de învatare
Pentru fiecare domeniu de dezvoltare sunt formulate obiective cadru si obiective de referinta, care respecta nivelul de dezvoltare a copilului evidentiat în Reperele fundamentale privind învatarea si dezvoltarea timpurie a copilului între nastere si 7 ani validate la nivel national prin Ordin 3851/17.05.2010. Obiectivele de referinta sunt etapizate pe intervale de vârsta (1,5 – 3 ani, 3 – 5 ani si 5 – 7 ani).