Gradinita Nr. 256 Bucuresti
Activitati de învatare
Activitatile instructive-educative în gradinita de copii sunt variate si interesante si trebuie sa capete acea nota de firesc si natural, având ca obiectiv trezirea interesului copilului pentru descoperirea mediului.
Categoriile de activitati de învatare prezentate în Curriculum pentru învatamântul prescolar sunt: Jocuri si activitati didactice alese (ALA), Activitati pe domenii experientiale (ADE) si Activitati de dezvoltare personala (ADP).
Un spatiu amplu în gradinita îl ocupa Activitatile pe domenii de învatare/experientiale, ADE, care sunt activitati integrate sau pe discipline, desfasurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate, în functie de temele mari propuse de Curriculum, precum si de nivelul de vârsta , de nevoile si interesele copiilor din grupa. Continuturile acestora trebuie legate de realitatea înconjuratoare si de experienta copilului, combinându-se contexte ale mai multor componente curriculare. Aceste Domenii experientiale sunt:
Domeniul limba si comunicare
Domeniul stiinte
Domeniul om si societate
Domeniul estetic si creativ
Domeniul psihomotric
Temele anuale de studiu prevazute în curriculumul pentru Învatamântul prescolar sunt:
Cine sunt/suntem ?
Cand/cum si de ce se întâmpla ?
Cine si cum planifica/organizeaza o activitate ?
Cum este/a fost si va fi aici pe pamânt ?
Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim ?
Ce si cum vreau sa fiu ?
Aceste teme încearca sa acopere continuturile care pot fi abordate cu copiii prescolari într-un an de studiu, tinând cont de particularitatile de vârsta ale copiilor.