Contabili isteti - Servicii contabilitate Bucuresti
Audit statutar _ Auditarea Situatiillor Finciare Anuale:
Auditorul are obligatia de a presteaza servicii în conformitate cu Standardele Internationale de Audit, impreuna si in conformitate cu prevederile: Legii 82/1991 (Legea contabilitatii); Legii 31/1990 (Legea privind societatile comerciale); Legii Nr. 162/2017 din 6 iulie 2017 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative; OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP (emis anual), prin care se aprobat/adoptat formatul si modul de completare si depunere pentru situatiile financiare anuale aferente anului financiar recent incheiat.
Obiectul Auditului Statutar il reprezinta formarea unei opinii cu privier la conturile anuale ale entitatii auditate, conform rationamentul profesional de specialitate, si faptul ca situatiile financiare ofera o imagine fidela, în toate aspectele semnificative, asupra pozitiei financiare a Beneficiarului pentru exercitiul financiar încheiat la data de 31 decembrie, în conformitate cu legislatia in vigoare, mentionata mai sus, totodata Auditorul are obligatia sa asigure deplina confidentialitate tuturor lucrarilor.
Auditorul are responsabilitatea profesionala de a raporta catre Asociatii daca, în opinia sa, folosind rationamentul profesional de specialitate, situatiile financiare ofera o imagine fidela, în toate aspectele semnificative, asupra pozitiei financiare a Beneficiarului pentru exercitiul financiar încheiat la data de 31 decembrie, în conformitate cu legislatia in vigoare, mentionata mai sus si denumit „Raport de Audit”; Auditorul are obligatia sa asigure deplina confidentialitate tuturor lucrarilor.
Opiniile auditorului cu privire la conturile anuale vor fi prezentate în “Raportul de audit” si se vor sprijini pe rezultatele activitatii desfasurate în cursul lucrarilor de audit, din care nu pot lipsi referiri concrete cu privire la:
Operatiile legate de înregistrarea sau modificarea capitalului social sau al patrimoniului propriu;
Inventarierea patrimoniului si modul de valorificare a rezultatelor acesteia, precum si cuprinderea rezultatului inventarierii în bilantul anual;
Organizarea gestiunilor de valori materiale, precum si a evidentelor analitice si sintetice a elementelor patrimoniale;
Tinerea la zi a contabilitatii;
Evaluarea patrimoniului în conformitate cu reglementarile legale în vigoare;
Situatia creditelor si a altor împrumuturi ale unitatii patrimoniale si garantarea acestora;
Orice alte aspect semnificative întâlnite în timpul desfasurarii lucrarilor de audit;
Rezervele, precum si refuzul de exprimare a unei opinii, în prealabil, notificate conducerii societatii, cu aratarea motivelor si a marimii impactului asupra conturilor, cu mentionarea explicatiilor si/sau observatiilor primite.