Centrul Educational Fecioara Maria, Gradinita & After School - Muncii

Limba Engleza

Cât de importanta este limba engleza pentru noi?

La Centrul Educational Fecioara Maria, alegerea  învatarii unei limbi straine de la o vârsta  timpurie este foarte importanta.  Cu cât copilul va învata mai devreme, cu atât va fi mai bine pentru el. Asimilarea celei de-a doua / treia limbi straine va veni mult mai repede si mai usor.Limba  Engleza este considerata acum unul dintre obiectele de studiu de baza, precum limba romana si matematica. Abilitatea copilului de a folosi limba engleza  în mod eficient va avea un impact major asupra viitorului sau.

Principiile metodei active de învatare a limbii engleze

  • Interactiv: pentru a vorbi  fluent si corect limba engleza se pune mult accent pe activitati comunicative care duc la acumularea si fixarea de cunostinte si utilizarea acestora în vorbire.
  • Vizual:  învatarea se realizeaza cel mai bine prin metode vizuale si auditive urmate imediat de folosirea activa în conversatii sau discutii asa încât metoda se bazeaza pe un continut vizual interactiv .
  • Eficient: prin accentul pus pe interactiv si vizual, procesul de învatare nu mai este artificial si rigid ci devine natural, placut si eficient.
  • Care sunt principalele activitati desfasurate la orele de limba engleza?

    TEAM WORK  este una din activitatile de baza din cadrul programului de limba engleza. Profesorul învata copiii sa colaboreze, sa coopereze, sa-si exprime propriile idei si sa accepte ideile celorlalti, cu scopul dezvoltarii abilitatilor sociale (social skills), pentru o comunicare mai eficienta  în limba engleza (developing communication skills).

    DRAMA ACTIVITIES este o noua modalitate de învatare a limbii engleze, interactiva, distractiva si educativa.Activitatile de teatru în engleza vin în sprijinul învatarii limbii engleze si aduc cu sine numeroase beneficii în dezvoltarea personala a copiilor, oferindu-le o experienta de învatare motivanta si adaptata vârstei si personalitatii lor.Cele mai vizibile beneficii pe care noi le identificam înca din primele lectii sunt îmbogatirea vocabularului si a unor structuri gramaticale prin practica limbii engleze în activitati de comunicare sustinute într-un context real.Pe parcurs, se observa o crestere graduala a nivelului de încredere în sine a copiilor, spontaneitate, reducerea inhibitiilor si legarea de noi prietenii.

    JOLLY PHONICS este un program de introducere sistematica a sunetelor limbii engleze.  Cu ajutorul  metodei Jolly Phonics, copiii îsi vor perfectiona pronuntia, intonatia, capacitatea de exprimare, imaginatia si creativitatea  .Copiii ajung sa fie constienti la o vârsta relativ frageda de faptul ca fiecarui sunet din limba îi corespunde un simbol, ca limba în sine este un cod care poate fi spart prin rationamente deductive, o data ce au dobândit cunostintele necesare.

    CAMBRIDGE PRACTICE ACTIVITIESÎn cadrul acestor activitati, copiii sunt pregatiti pentru examenul Cambridge / Young Learners / Starters. Acestia parcurg o serie de jocuri, exercitii de Listening / Speaking, fise de lucru (sample papers), cu scopul de a le îmbunatati nivelul limbii engleze si de a le forma o atitudine pozitiva fata de testele de limba straina.

    Cât de important este jocul în învatarea limbii engleze?

    Jocul este activitatea fundamentala in desfasurarea activitatilor instructiv educative din cadrul programului de limba engleza.Prin specificul sau, jocul didactic îmbina functii si sarcini de învatare cu forma placuta si atractiva a jocului, cultivând interesul pentru studiu.Jocul didactic contribuie la realizarea sarcinilor formative ale procesului de învatamânt, în cadrul jocului copilul fiind solicitat pe toate planurile psihicului sau: cognitiv, afectiv si volitional.La orele de limba engleza  sunt utilizate diferite tipuri de jocuri (Jocuri didactice, jocuri de miscare, jocuri distractive, jocuri muzicale, cu text si cânt), cu scopul de a îmbina functii si sarcini de învatare cu forma placuta si atractiva, cultivand interesul pentru studiul limbii engleze.

    Ce presupune învatarea limbii engleze?

    În cadrul fiecarei lectii de limba engleza, în conformitate cu categoria de vârsta a copiilor, se  pun în practica doua English skills: Listening si Speaking.

    Listening înseamna identificarea unor sunete, cuvinte, propozitii, cu ajutorul aparatului auditiv. La copii, Listening skill este primordiala.Pentru a deveni un vorbitor bun de limba engleza, copilul trebuie mai întâi sa înteleaga ce i se spune. Dezvoltarea abilitatii Listening se face prin diverse exercitii de concentrare si ascultare (Listening games,audio books,listening exercises).

    Speaking este dezvoltarea abilitatii de a  vorbi în limba engleza.La baza acesteia stau:Brain storming-ul, memory games (what’s missing?,etc), conversatiile (interview your partner / Work in pairs), role-play (joc cu rol), mima, survey charts (sondaje de opinie), riddles (ghicitorile), hands on activities, experimente, Team work. 

    Ar putea sa va intereseze si: Copiii bilingvi gandesc altfel (articol preluat de pe familist.ro)

    COPIII BILINGVI SE DEZVOLTA MAI RAPID SI MAI COMPLEX

    De aceea, majoritatea specialistilor în cresterea si educatia timpurie încurajeaza parintii ce doresc sa învete de mic copilul doua limbi. Copilul este perfect capabil sa asimileze o noua limba de la 3 ani, o vârsta buna, deoarece învatarea se face de fapt mult mai usor decât mai târziu (de exemplu când începe scoala).

    De fapt, copilul poate învata simultan doua limbi înca de la început sau o poate învata pe a doua de la vârsta de 1 an, odata cu achizitionarea unei parti a limbajului matern. Învatarea unei a doua limbi devreme are multiple avantaje, în afara de cel evident – copilul care învata timpuriu va dezvolta abilitati superioare de comunicare în limba respectiva.

    Ce avantaje are un copil bilingv:

    Copiii bilingvi se exprima mai bine, oral sau în scris, în ambele limbi! Asadar, un copil bilingv comunica de fapt mai bine si în limba materna decât cel monolingv! În plus, învatarea la vârsta frageda înseamna vorbirea limbii straine cu usurinta nativilor (mai târziu exista probleme în învatarea pronuntiei).

    A învata timpuriu doua limbi stimuleaza capacitatile cognitive ale copilului. Copiii bilingvi au o memorie, o atentie si o întelegere mai bine dezvoltate decât cei care au învatat doar limba materna.

    În plus, studiile arata ca cei bilingvi dezvolta o gândire mai flexibila, fiind capabili sa treaca de la o sarcina cognitiva la o alta cu usurinta si sa proceseze si înteleaga mai rapid informatii complexe. Acesti copii au creierul mai agil.

    O limba straina presupune contactul cu o cultura diferita de cea proprie (chiar daca similara). Astfel, copiii bilingvi sunt deschisi spre diferente, spre diversitate.

    Gândirea si perspectiva copiilor este influentata de cunoasterea a doua limbi înca din perioada prescolara. Iata un rezultat interesant al unui studiu efectuat la Universitatea Concordia: un copil bilingv are alta perspectiva asupra lumii decât unul ce a învatat doar limba materna. Mai exact, copiii mici tind sa priveasca totul ca fiind pre-existent; caracteristicile, trasaturile, preferintele cuiva, limba – copilul percepe toate acestea ca fiind înnascute si neschimbate. Dimpotriva, un copil bilingv priveste aceste aspecte ca fiind învatate si deci ca putând fi schimbate. Astfel, acest copil stie ca o persoana este cum este prin ceea ce învata si nu pentru ca asa s-a nascut. Aceasta este o diferenta interesanta în gândire între copiii ce stiu doua limbi si cei care stiu doar limba materna.

    Alte studii mai arata ca bilingvismul încetineste îmbatrânirea cerebrala, mentinând creierul mai activ si chiar întârzie cu câtiva ani declansarea bolii Alzheimer.