Iulia Pantazi - Centrul psihologic pentru copii Bucuresti
Consilierea logopedica si psihologica a parintilor
- informarea parintilor asupra planului de interventie.
- Stabilirea obiectivelor pe termen lung si scurt, raportate la nevoile copilului.
- Prezentarea modelelor si tehnicilor de lucru acasa.
- Sugestii referitoare la observatiile comportamentale ale copilului în timpul programului.
EVALUARE
- Evaluarile logopedice sunt complete si disponibile indivizilor, pornind de la vârsta de 6 luni. Ariile de expertiza includ copiii diagnosticati cu tulburari din spectrul autist si dizabilitati de dezvoltare asociate, copii cu tulburari de limbaj (nonverbal-verbal) si de învatare, dizabilitati de perceptie auditiva, tulburari neurologice, adhd, tulburari de natura psihologica si tulburari ce tin de dispraxii.
- Evaluarea dureaza 2-3 ore si include teste standardizate, precum si teste informale bazate pe întelegerea limbajului expresiv.
- Semantic (referitor la vocabular), morfosintactic (gramatical), fonologic (referindu-se la limbaj, sunete si tiparele sonore) si pragmatic (comunicarea sociala), aceste aspecte ale limbajului sunt evaluate cu atentia catre abilitatile de limbaj ce sunt importante pentru comunicare si succesul academic.
- Vorbirea, incluzând articularea, vocea, prozodia, fluenta si ritmul, sunt de asemenea evaluate în detaliu, cu examinarea orala a structurii si functiilor.
- Parintii sunt intervievati si li se da feedback în legatura cu rezultatele evaluarii.
PROGRAME DE INTERVENTIE
- Interventia timpurie pentru stimularea dezvoltarii limbajului receptiv si expresiv.
- Stimularea si învatarea abilitatilor de comunicare functionala (cererea, cererea ajutorului, asteptarea etc)/metoda PECS.
- Corectarea diferitelor forme de dislalie (monomorfa, polimorfa, audiogena si rinolalica).
- Corectarea formelor de balbism.
- Corectarea dificultatilor scolare (dislexie, disgrafie, discalculie).
- Stimularea si corectarea limbajului la copilul cu întârziere psihica.
- Stimularea dezvoltarii limbajului si corectarea la copilul cu deficiente locomotorii.
- Stimularea si corectarea limbajului în Sindrom Down, ADHD, Autism.
- Corectarea tulburarilor de voce.
- Stimularea dezvoltarii abilitatilor de a recita, de a povesti si de a creea povesti si poezii.
- Dezvoltarea functionalitatii limbajului în tulburarea Asperger.