Centrul Educational Fecioara Maria - Cresa, Gradinita Bucuresti
“Centrul Educational Fecioara Maria” isi propune crearea unui spatiu plin de afectivitate si profesionalism, unde viitorii oameni mari traiesc, in fiecare zi, momente unice care contribuie la formarea personalitatii creatoare, adaptabile si independente a fiecarui copil.
In cadrul grupelor baby (1-2 ani si 2-3 ani) se va urmari dezvoltarea capacitatilor si a deprinderilor de baza respectandu-se stadiul de dezvoltare al fiecarui copil.
Astfel, obiectivele educationale vor urmari:
- Dezvoltarea capacitatii de a interactiona cu copii de aceeasi varsta – copilul va invata sa se joace si sa imparta cu ceilalti
- Dezvoltarea capacitatii de a interactiona cu adultii si de a actiona in situatii diverse – copilul va invata sa-si asume roluri variate in cadrul jocurilor tematice
- Dezvoltarea capacitatii de a utiliza instrumente specifice activitatilor artistice si de indemanare – copilul va invata sa utilizeze corect instrumentele de lucru specific activitatilor de desen, pictura, modelaj (creion, pensula, carioca, creta, plastilina)
- Dezvoltarea capacitatii de a exprima idei si sentimente prin intermediul artelor plastice – copiii vor fi incurajati sa vorbeasca despre desene, tablouri, fotografii, vor fi ajutati sa realizeze desene simple si vor invata sa lucreze cu hartia si lipiciul si cu materiale din natura
- Dezvoltarea capacitatii de a asculta muzica si de a reda fragmente muzicale exprimand actiuni, trairi sugerate de acestea – copilul va fi incurajat sa foloseasca muzica si cantecul ca forma de comunicare, folosind miscarea pentru a usura intelegerea cantecului
- Dezvoltarea capacitatii de receptare a mesajului oral si de transmitere a intentiilor, gandurilor, sentimentelor cu ajutorul limbajului – copilul va fi stimulat sa vorbeasca despre obiectele din mediul apropiat, despre actiuni care se intalnesc in viata de zi cu zi; imbogatirea si activizarea vocabularului se va realiza prin intermediul povestioarelor scurte, insotite de imagini sugestive, prin intermediul memorizarilor si al convorbirilor zilnice
- Dezvoltarea capacitatii de a asimila informatii despre lumea care ne inconjoara – copiii vor fi stimulati ca, prin prin joc si experiment, sa descopere forme, culori, marimi, simboluri, relatii spatiale si temporale; copiii vor fi incurajati sa participle la discutii despre transformari din mediul inconjurator si vor fi deprinsi cu reguli de igiena individuala si colectiva
- Dezvoltarea capacitatii de a explorare si experimentare a actiunilor si fenomenelor in functie de interesele proprii – copilul va fi incurajat sa puna intrebari in legatura cu fenomenele observate; dorinta de cunoastere si procesul de cautare a informatiei vor fi incurajate prin observari, experimente si prin utilizarea cartilor cu plante, animale, etc.
- Dezvoltarea capacitatii de a face miscare – copilul va fi incurajat sa utilizeze aparate si accesorii de joaca specific jocurilor si activitatilor in aer liber
Pe parcursul intregului an scolar copiii vor fi familiarizati cu reguli si elemente simple de joc (sa raspunda cand este solicitat, sa reactioneze la un stimul auditiv sau vizual, sa puna orice obiect la locul lui dupa utilizare) si vor invata sa utilizeze corect materialele si jucariile puse la dispozitie. Se vor organiza jocuri interactive, concursuri, serbari prin care se va dezvolta spontaneitatea, creativitatea, comunicarea, dezinvoltura copiilor. Copiii vor fi incurajati sa isi aleaga imagini, sa „citeasca” imagini, sa le asocieze cu pe baza unor criterii date, sa spuna povesti despre obiectele / fiintele din imagini si vor fi familiarizati cu regulile de folosire sa cartii.Prin activitati variate se vor crea situatii multiple de invatare, care sa asigure copilului libertatea de actiune, de exprimare si de a alege.
Considerand ca latura afectiva este primordiala in dezvoltarea celor mici, dorim sa cream, de fiecare data, un mediu familial, in care fiecare membru (copil, parinte, cadru didactic) este implicat, contibuind la formarea adultilor de maine.