Bravissimo Art School - Scoala de arte Bucuresti
Cursul de vioara consta in 4 ore pe luna (o ora pe saptamana). Programarea se face in functie de programul tau, si, daca nu poti ajunge la o ora, dar ne anunti cu 1-2 zile inainte, ora se reporteaza fara costuri suplimentare. Exista si modul de 8 lectii de vioara pe luna, in cazul in care vrei sa inveti mai repede.
Problematica inceputului studiului viorii este vasta, din punct de vedere pedagogic necesitand o abordare atenta si plina de rabdare, avand in vedere ca aceasta perioada este de o reala importanta in formarea viitorului artist.
Realizarea unei baze solide, atat din punct de vedere tehnic cat si artistic, implica o multime de factori:
- relatia elevului cu profesorul
- stransa colaborare a profesorului cu parintii copilului (mai ales la inceput)
- mediul de provenienta a copilului
- o buna pregatire atat din punct de vedere artistic cat si pedagogic a profesorului
Este bine ca, inca de la inceput, copilul sa invete sa-ti cultive o emisie sonora ingrijita si de asemenea o buna intonatie la vioara. Yehudi Menuhin afirma in legatura cu aceasta: "de indata ce un copil poate face un lucru aproximativ bine, tine vioara fara carcei si arcusul drept, incerc sa-i transmit un anumit sens al muzicii in asa fel incat sa-si gaseasca un scop in viata. Exista profesori care pretuiesc si mai mult inspiratia muzicala decat o tehnica corecta. Un copil trebuie insa sa urmareasca un tel in activitatea sa, dar daca sunt gata sa ma dovedesc suplu in aceasta directie voi continua sa consider tehnica si interpretarea ca doua surori siameze crescand impreuna."
Dar, el mai spune ca "daca un copil nu-si intelege instrumentul nu are rost sa-i ceri sa inteleaga muzica". In aceasta directie nu se poate gasi bucurie ci confuzie si neputinta. Pana cand intre el si vioara nu se stabileste o oarecare intimitate, este inutil sa-i spui ca a cantat fals.
Metoda veche consta in a observa: "Do-ul dumitale e prea sus", iar bietul copil nu are altceva de facut decat sa-l coboare. Dar pot exista nenumarate motive ca o nota sa fie prea sus, iar daca vrei sa-l corectezi trebuie sa descoperi natura particulara a acestei dificultati. Este o chestiune elementara de deprindere a urechii? Sau calea intre ureche si deget nu e bine stabilita in asa fel incat degetul nu-i in stare sa schimbe ceea ce suna neplacut pentru ureche? Sau poate degetul al doilea, al treilea sau al patrulea nu e suficient de flexibil pentru a gasi centrul notei.
Trebuie subliniata importanta insusirii corecte a acestor prime deprinderi, de ele depinzand un cantat sanatos la vioara, fara crispari sau greutati in emiterea sunetului, o intonatie buna, clara si o manuire usoara a arcusului. Acestea se invata gradat, necesitand o atenta supraveghere din partea profesorului care va putea indeparta cu rabdare eventualele greseli.