Alexandru Ioan Cuza, Liceu Teoretic - Bucuresti

Despre Liceul Alexandru Ioan Cuza

Demersul nostru educational, alaturi de familie si comunitate, are ca scop dezvoltarea libera, integrala, responsabila si armonioasa a individualitatii umane, formarea personalitatii autonome si creative a tinerilor ce vor deveni astfel apti, pentru integrarea socio-culturala si profesionala deplina într-o lume dinamica supusa unor transformari din ce în ce mai rapide.

 

Misiunea scolii noastre

Toate activitatile liceului nostru au ca finalitate formarea si dezvoltarea personalitatii tânarului prin:

  • dezvoltarea competentelor intelectuale, a abilitatilor practice, a tehnicilor de tip learning-by-doing, a lucrului în echipa si a disponibilitatilor afective optime pentru asigurarea egalitatii sanselor si pentru o integrare socio-profesionala eficienta;
  • asimilarea cunostintelor stiintifice si utilizarea lor trandisciplinara în medii culturale diferite;
  • educarea în spiritul respectarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, al demnitatii si al tolerantei, al schimbului liber de opinii;
  • cultivarea sensibilitatii fata de problematica umana, fata de valorile moral-civice, a respectului fata de natura si mediul înconjurator;
  • formarea unei conduite morale care sa inspire respectul si încrederea societatii;
  • dezvoltarea armonioasa a individului prin educatie intelectuala, morala, estetica, informationala si antreprenoriala pentru a deveni o persoana activa, responsabila si cu reale competente de gândire critica într-o societate democratica;
  • dezvoltarea unei culturi organizationale de tip retea, care sa promoveze valori esentiale împartasite de profesori, elevi, parinti si de actori sociali din comunitatea locala în vederea centrarii educatiei pe elev, a asigurarii unui minimum eficient de competente, util pentru o societate în schimbare.

 

Valorile noastre:

Profesionalism – a avea cunostinte, abilitati si respect fata de profesia aleasa, cu dorinta de a fi cel mai bun în domeniul sau de activitate.

Echitate – a promova egalitatea sanselor în actul educational.

Noutate – a educa elevii în conditii optime impuse de schimbare.

Toleranta – a accepta multiculturalismul si diversitatea etnica si de idei.

Responsabilitate – a duce la îndeplinire cu consecventa obligatiile care revin fiecaruia, asumarea propriilor actiuni.

Umanitate si respect– a arata consideratie fata de oameni, fata de autoritati, fata de proprietate si, nu în ultimul rând, fata de propria persoana.

 

Lucru în echipa – a dezvolta un climat de munca pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, folosind metode participative si consultative atât în activitatile, cât si în parteneriatele educative.

Autodisciplina – a avea control asupra propriilor actiuni, cuvinte, dorinte, impulsuri si a avea un comportament adecvat oricarei situatii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.

Integritate – a avea puterea interioara de a spune adevarul, de a actiona onest în gând si în fapta.

Cooperare – a arata grija si compasiune, prietenie si generozitate fata de ceilalti.