Legal Expert Strategy - obtinere autorizatii activitate Bucuresti
În ultimii ani s-au dezvoltat tot mai multe perspective și tehnici de educare și formare a copiilor, un exemplu fiind educația non-formală, prin stimularea creativității și a încrederii de sine a copiilor. Toate acestea au determinat și apariția unor centre și after-school-uri ce au ca scop realizarea unor activități recreative, educative de către copii, într-un cadru organizat, care să fie în pas cu societatea prezentă.
Pentru siguranța și buna dezvoltare a copiilor, orice after-school trebuie să respecte anumite reglementări legale și să obțină autorizațiile necesare funcționării.
Observând că subiectul autorizațiilor unui after-school nu este foarte clar dezbătut, am considerat oportună scrierea acestui articol mai detaliat, care să ofere o imagine de ansamblu asupra pașilor ce trebuie urmați dacă îți deschizi o astfel de afacere.
Autorizare after-school – SUMAR
- Activitățile specifice unui after-school nu sunt reglementate de Ministerul Educației, prin urmare, nu sunt necesare autorizații sau avize din partea acestuia, a Inspectoratului Școlar sau de la ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar).
- Pentru derularea activității, sunt necesare mai multe coduri CAEN, care se vor autoriza în primă fază la Registrul Comerțului pe proprie răspundere.
- De la DSP nu este nevoie să se obțină o autorizație specifică, însă recomandăm solicitarea unei asistențe de specialitate în sănătate publică și apoi, a unui certificat de conformitate, care ar crește încrederea în serviciile oferite.
- Pentru activitățile de alimentație este necesară obținerea autorizației de la DSV.
- În funcție de suprafața spațiului și activitățile desfășurate, poate fi nevoie de autorizație de funcționare de la ISU (recomandăm inițial solicitarea unui punct de vedere de la aceștia).
- Pentru activitățile de alimentație, va fi necesară și obținerea autorizației de la Primărie.
În rândurile de mai jos îți detaliem fiecare autorizație în parte, dar și alte aspecte utile. Menționăm că acestea sunt informații generale, care se pot modifica în funcție de spațiu și localizare, activitățile desfășurate, autoritățile locale etc și îți recomandăm să verifici aplicabilitatea lor și la instituțiile corespunzătoare din zona în care îți vei desfășura activitatea.